Brzo! Koji razlomak je veći 1/4 ili 1/3?

Neki će odgovoriti točno, neki će u žurbi pogriješiti, a djeca će često, jer ne razumiju, odgovoriti da su veće četvrtine i biti će zbunjena što im je odgovor pogrešan.

Da bi računanje s razlomcima teklo glatko, prvo treba biti kristalno jasno što oni uopće predstavljaju. Stoga na radionici Istraživanje razlomaka djeca da sama otkrivaju što razlomci zapravo predstavljaju, zašto moraju imati isti nazivnik da bismo ih zbrajali/oduzimali i što se događa sa dijelovima kada ih “kratimo” ili proširujemo”.

Radionica, istraživanje razlomaka crtanjem.

Radionica:

Podijeljena je na tri dijela koji se međusobno nadograđuju.

Prvi dio je osnovni dio, djeca crtaju dijelove, bojaju, režu papire, igraju se i otkrivaju što zapravo predstavljaju razlomci, uspoređuju ih, uoćavaju cjeline. Zahvaljujući razumijevanju razlomaka, lakše će zapamtiti pravila računanja, sigurnije će rješavati zadatke, brže će pisati domaće zadaće…

Drugi dio je malo napredniji i za njegovo razumijevanje potrebno je proći prvi dio radionice. Na ovom dijelu spajaju dijelove u veće, dijele ih u manje, a sve kako bi različite dijelove pretvorili u dijelove jednakih veličina da bi ih prebrojali. Neće svojem radu davati matematičke izraze jer poanta je što više ih odmaknuti od “učenja matematike” u korist uoćavanja, logičkog povezivanja, razvoja intuicije. Znate ono kad jednostavno znate nešto iako to ne znate objasniti? E pa na radionici će vježbati to objašnjenje, ali smislom i logikom.

Na radionicu Istraživanje razlomaka – prvi dio možete se prijaviti na sljedeće datume:
  • subota 18.3.2023. od 10:00 – 12:00h
  • subota 25.3.2023. od 10:00 – 12:00h
Na radionicu Istraživanje razlomaka – drugi dio možete se prijaviti na sljedeće datume:
  • subota 8.4.2023. od 10:00 – 12:00h
  • subota 15.4.2023. od 10:00 – 12:00h

Napredni dio

Treći dio je suma svega.
Ovdje pokušavaju otkriti što znači podijeliti broj jednom polovinom, koja je, smisleno pa onda i računski, razlika između proširivanja i množenja, i povezuju svo stečeno znanje u rješavanje zadanih problema.

Ovaj dio je zapravo najnapredniji jer podrazumijeva dobro savladane prethodne dijelove. No to ne znači da se netko kome “ne ide” ne treba okušati u borbi s razumijevanjem ovih problema.
Prednosti ove radionice su upravo crtanje i rezanje dijelova kako bi si sve te brojeve mogli i zamisliti. To je dovoljno da uspiju riješiti dane probleme.

Treći dio nema samo funkciju shvatiti razlomke. Želimo da djeca vide da, samo zato što je nešto teško, neshvatljivo, ne trebaju odmah odustati. Želimo da dožive kako ne znati, griješiti, nije zločin nego prilika. Prilika da analiziraju svoje znanje i odnos prema radu kako bi drugi put mogali bolje. Ideja nam je razvijati mentalni sklop koji teži napretku.

Kome je namjenjena radionica?

Prvi dio radionice mogu pohađati svi koji dobro znaju tablicu množenja. Preporuča se učenicima 5. razreda te učenicima 6. koji su imali problema s razlomcima u prethodnom razredu.

Drugi dio radionice je malo napredniji za mlađe uzraste, ali mogu ju savladati napredniji učenici nižih i oni koji su dobro razumijeli što smo radili u prvom dijelu. Posebna preporuka učenicima 6. razreda koji imaju problema s računanjem s razlomcima.

Treći dio radionice je za učenike 6. razreda, koji su obradili cjelinu “Računanje s razlomcima”, i starije uzraste.

Odlične ocjene nisu preduvjet za sudjelovanje na radionicama.

Termini održavanja radionice Istraživanje razlomaka – treći diobit će objavljeni krajem travnja.

Radionice su povezane i nije moguće sudjelovati na 2., odnosno 3. dijelu bez prethodnih.

Uz radionicu na poklon dolazi skripta u .pdf formatu koja sadrži kratko ponovljena objašnjenja s radionice te zadatke za vježbu koje možete više puta printati. Skripta je odličan podsjetnik i dodatna vježba svega odrađenog na radionici.

Cijena jednog dijela radionice: 27.00 € / 203.43 kn

Lokacija: dvorac Bračak pokraj Zaboka.

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Scroll to Top